Thursday 6 June 2013

Dinasti Jin

 Dinasti Jin
Dinasti
Modal
Monarch  Pengasas raja  Kematian monarki
Sediakan
265 265 tahun Sima Yan merampas Wei
Binasalah
420 420 tahun Liu Yu rampasan Jin
AD 280 , kuning untuk Dinasti Jin Barat wilayah.

AD 376 , Blue Bekas Qin wilayah kuning untuk Dinasti Jin Timur wilayah.



Dinasti Jin ( 265 - 420 ) adalah salah satu dinasti dalam sejarah Cina pada pada Perintah Tiga Kerajaan , di bawah Kai Utara dan Selatan , salah satu kepunyaan Enam Dinasti .  Berbeza dari Lima Dinasti Jin Kemudian , juga dikenali sebagai Sima Jin  .  Dinasti Jin boleh dibahagikan kepada dua tempoh sejarah, iaitu Dinasti Jin Barat ( 265 - 316 ) dan Dinasti Jin Timur ( 317 - 420 ), secara kolektif dirujuk sebagai "Dinasti Jin.  Western Jin Dinasti Jin Maharaja Wudi ditubuhkan modal di Luoyang ; Jin Timur sebagai YuanDi Sima Rui ditubuhkan modal Jiankang .  Sistem Jin Dinasti politik untuk bangsawan sistem politik, politik oleh Dinasti Han Terutama Jiuqing membuat peralihan Sui dan Tang Dinasti wilayah enam sistem. 

 Sima dalam tempoh Tiga Kerajaan-kerajaan Wei bangsawan menguasai Wei Guozheng hak selepas Insiden pingling tinggi .  265 tahun , Maharaja Wudi memaksa Weiyuan Di Cao Huan , Kristian dan Islam, negara, Jin, bahawa Maharaja Wu Jin.  Dalam 280 tahun , Sunwu memusnahkan Dinasti Jin Barat dan menyatukan dunia, tetapi keadaan yang aman dan stabil berlangsung hanya tempoh singkat sepuluh tahun.  Satu masa yang ke takhta selepas mahkamah secara beransur-ansur huru-hara, mempunyai hak yang tidak dapat dinafikan untuk mendapatkan kuasa tentera raja-raja, yang dikenali sebagai Lapan Princes .  Serius lemah selepas dinasti Jin, berpindah ke Jubing penerbangan nasional pelbagai, menyebabkan lima rawak China 's keadaan, sebilangan besar rakyat dan bangsawan permulaan Nandu .  316 tahun , Barat Jin kematian, Utara kini telah memasuki satu tempoh Lima barbarian 16 negara. 
 317 tahun , Zhaozong Jin bilik Sima Rui Yu Jiankang maharaja, Dinasti Jin Timur untuk menubuhkan, sejauh wilayah China Southern .  Bangsawan dan orang awam di Dataran Pusat secara beransur-ansur berhijrah ke selatan, pembentukan diaspora dan selatan keadaan asli penempatan di utara China .  Dinasti Jin Timur awal Pengarah Wang untuk mengambil bandar statik strategi, untuk menstabilkan keadaan.  Penurunan kuasa itu imperialis, yang kuasa mahkamah dikuasai oleh itu keluarga bangsawan , kerana dalam kuasa yang tentera di luar yang cahaya berat,, itu kawalan mahkamah adalah lemah, banyak dataran bandar, cita-cita pelabuhan telah berlaku Wang Dun Pemberontakan itu Su Jun Pemberontakan dan Huan Wen diktator.  Walaupun sesetengah daripada bangsawan mereka kuasa untuk memulihkan jantung, sebelum dan selepas pelancaran Ekspedisi Utara, beberapa kali, tetapi mahkamah bimbang bahawa careerist yang mengambil daya pengembangan, kebanyakannya sokongan pasif.  383 , Bekas Qin menghantar satu bahagian di seluruh negara, dan niat kematian Dinasti Jin Timur.  Menghadapi penaklukan bencana, Timur Jinjun Chen sebagai salah, menurut Feishui pertempuran tegas untuk meletakkan kemenangan.  Xie Xuan dan jeneral lain menang berjaya dipulihkan sebilangan besar wilayah yang hilang, mengakibatkan perpecahan Bekas Qin, mencetuskan utara ketenteraan dan politik perubahan dalam corak.  Walau bagaimanapun, Dinasti Jin Timur lewat berlaku kroni untuk bersaing dan Huanxuan pemberontakan.  Satu beban berat pada penduduk awam, mengambil tempat Sunen , Lu Xun Pemberontakan.  Qiao menegak diri berdikari, mengikut Shu.  Kenaikan terakhir Liu Yu , perdamaian semua huru-hara, memenangi takhta menurut angkatan tentera ke Dinasti Utara dan Selatan tempoh. 

 Ekonomi, Timur Jin estet ekonomi menduduki sebahagian besar daripada Dinasti Jin Barat.  Disebabkan kepada faktor-faktor seperti teknologi pertanian untuk meningkatkan yang pembangunan intensif - nama keluarga di luar negara Cina bangsawan dan Wu, bangsawan , Jiangnan-bulat pembangunan dan kemakmuran, di pusat ekonomi China juga secara beransur-ansur berpindah ke selatan, dan kemudian untuk mempunyai kemunculan itu Terusan Grand .  Di samping itu, aspek kraftangan dan perdagangan juga telah mencapai kemajuan besar  . 
 Jin dinasti adalah penurunan tempoh sejak akhir budaya Han China, tetapi dalam falsafah, sastera, seni, sejarah, teknologi, pembangunan baru.  Sebelum Dinasti Han, kedaulatan politik sepenuhnya di Huaxia , dan keluarga beliau sebagai pemerintah dan asimilasi, selepas dinasti Han, kedaulatan politik Huaxia lengkap, keluarganya, atau untuk menakluk Huaxia dan asimilasi, sempadan etnik nomad budaya dan ke dalam budaya Dataran Tengah.  Bangsawan huru-hara apabila terpelajar moral dan Confucianisme dalam penurunan.  Orang-orang yang berfikiran luas, menyaksikan penurunan huru-hara, tidak sanggup Covert, penjagaan untuk Romantik dan tidak terkawal, kemudian membuka ceramah terbiar angin.  The Jinshi Hing, dunia huru-hara tidak mempunyai untuk menunjukkan manfaat hanya masih Hyeonpung.  Persimpangan metafizik dan India ke timur penyebaran agama Buddha , budaya Cina secara beransur-ansur ke dalam Confucianisme, Buddhisme dan Taoisme gabungan keadaan. 


Kebangkitan dan bersatu 


 Jinzhao Huang asal etnik Hanoi Wenxian Nenek moyang Sima di Timur Dinasti Han tempoh sering berkhidmat sebagai kerja yang luar biasa, seperti Sima Jun Ren Zheng Xi jeneral, Sima anti mana-mana Raja menyertai, dll.  Lapan anak-anak Sima anti Bahagian Malang , Sima Yi , Sima Fu semua orang cemerlang, dikenali sebagai "Octopus".  Wei tempoh, Sima Yi cemerlang politik dan ketenteraan hanya sedikit Wei menteri negara, dalam feats terhadap Ekspedisi Utara dan perdamaian Liaodong Yuan Gongsun acara.  Selepas kematian Maharaja Ming pada 239 tahun , Sima Yi Cao Weizong bilik, Cao Shuang oleh Perjanjian bersama Kolonial, Cao Shuang Sima Yi overhed yang ditanggung ketidakpuasan Kumpulan Sima.  249 Sima Yi menghasut Insiden pingling tinggi mengembalikan rejim, diktator Sima bermula.  Kematian Sima Yi, anaknya Sima Shi dan Sima Zhao terus mengukuhkan pasukan Sima's.  Semasa perang, tiga terhadap dikenali Sima Shouchun 3 pemberontak telah meletakkan, Di Wei memaksa penurunan besar.  Abang Sima sentiasa dalam selaras dengan tinggi, kerana masa lalu Wenxian kepunyaan Negeri Jin , Sima Zhao gambaran awam Jin, Jin diasaskan  . 

 Pada 263 , Sima Zhao, dalam usaha untuk mewujudkan pingat tentera untuk perampasan bersedia untuk memerintahkan loceng akan , Deng Ai dan tenteranya thread Zhuge memotong Sichuan, Shuhan Tuhan Jiang Wei menghentikan musuh dalam jiange .  Yinping Zhixi Fucheng , Deng Ai telah memajukan Chengdu .  Shu Han maharaja Liu Shan melihat situasi harapan dan menyerahkan Shuhan binasa dikenali Wei Mieshu Battle .  Loceng akan kemudian, Jiang Wei niat dahagi, Sima Zhao cepat meletakkan.  Sima Zhao ke tajuk Raja Jin, akan pada pihak Wei Liguo, tetapi tidak lama lagi meninggal dunia akibat strok.  Sub Sima Yan Berikut ditubuhkan sebagai raja adalah pada 8 FEBRUARI , pada 265 tahun, perampas, Wei binasa.  Dinasti Jin untuk mewujudkan modal di Luoyang, yang dikenali sebagai Dinasti Jin Barat [8] , Maharaja Wudi menaiki takhta, Maharaja Wu . 


Jin Penaklukan perang situasi dalam Rajah.



Sunwu sejak kematian Sun Quan , DPRK pergolakan politik Wu Sun Hao mewah kejam, rakyat tidak dilampirkan. Hexi Xianbei tuhan pokok alopecia fungsi pencerobohan 270 tahun, bagaimanapun, Western Jin Northwest, Hun pemimpin Liu Meng juga akan keluar Wudi Maharaja sementara Nanzheng, dan sebagainya menghantar Yanghu menjaga Xiangyang Wu pokeweed konfrontasi, menghantar Wang Jun di Yizhou mewujudkan sebuah kapal yang besar untuk melakukan pemotongan Wu bersedia. 274 tahun pokeweed meninggal dunia pada tahun berikutnya, Yang Hu mencadangkan memotong Wu Jia Chong dan lain-lain terhadap rancangan itu telah digugurkan. Dalam 279 tahun Northwest Pemberontakan Binhdinh, Wang Jun, Du Yu surat kepada Maharaja Wudi bahawa memotong masa Wu telah, Jia Chong Xun Xu barat laut alasan belum membuat keputusan menentang Sima Yan akhirnya memutuskan untuk menyerang Wu pada Disember tahun itu, dikenali dalam sejarah sebagai Pertempuran Penaklukan Jin Sima Yan Jia Chong sebagai wizurai, hulu Wang Jun Tang Bin Jun, pertengahan DuYu Hu Fen Wang Rong Jun, hiliran raja berlumpur Sima Zhou Jun berbilang serampang pendekatan dalam 280 tahun Jianye , Sun Hao menyerah kalah pada 1 Mei tahun yang sama Sunwu binasa, akhir dinasti Jin bersatu dunia, Tiga Kerajaan tempoh .


[ 编辑 ]Dalaman dan luaran


Wei menyokong meritokrasi, apabila seksyen nama secara beransur-ansur merosot.  Iklim politik Dinasti Jin Barat yang semakin korup. Penghapusan pemerintah Sima pembangkang, kronisma, West Jin Kaiguo wira lebih daripada separuh adalah tanpa sebab bukan sahaja watak-watak. Wei tempoh ditindas bangsawan Sima Yi dan Chen Qun sayap memandang ke atas, kemudian terkenal bangsawan keluarga wakil Langya Wang Xiang , Ying Yang Cheng Chong Chan Kwok- pernah Linhuaiguan Chen Qian , Ying Chuan Xun Xun menyenangkan Xu , Hedong Wei Guan Hedong PEI Xiu Taiyuan Wang berlumpur , Gunung Tai Yang Hu , Hanoi Shan Tao , Zhao Jing Du Yu . Persatuan "mewah" dan "rasuah" sentiasa, bangsawan kebanyakannya hilang tradisi denda Dinasti Han Timur asyik mencari keuntungan, terpelajar hampir semua pengayaan rasuah. Maharaja Wu berulang kali dianjurkan berjimat cermat, tetapi tidak menetapkan satu contoh yang baik, dan janji-janji kosong. Shi Chong maka manusia terkaya, ditubuhkan di Valley Park Annex, dengan keluarga isteri Wang Kai Fu berjuang, Maharaja Wu dibiarkan tetapi untuk membantu Wang Kai. Cao Wei semasa bercakap terpelajar untuk mengikuti guaman, pendedahan kepada kemasyhuran dan kekayaan, tetapi menyokong kelahiran reclusive  . 



 Maharaja Wu Maharaja Wudi suka.



 Aspek hal-ehwal politik, Chen Zhu di Ping Wu "isu dengan" pertikaian Pelantikan Waris pembentukan parti-parti politik.  Yang Hu dan Zhang menyokong memotong Wu yang akan gram; menentang Sima minions Jia Chong , Xun Xu Feng, sutera pinggir sebuah mahkota kecil , kelewatan beberapa tahun.  Ping Wu, Jia Chong malu Shiji benci Zhang.  Untuk mempertikaikan drama lebih pada itu waris up dan Zhu Chen bodoh Putera Sima Zhong tenaga rendah, Maharaja Wu saudara yang muda Raja Qi Sima yang Yau Rensiao Huimin, menteri Wei Guan , dan Qiao peguam bela sisa Zhong Li Yau telah menyenangkan Xun , Xun Xu Feng, pinggir sutera sebuah mahkota kecil kuat menentang .  Maharaja Wu akhirnya tidak pembundaran sub-perundangan adik, dihantar semula Sima Yau, Feng, Sima yang Fenyuan Yau meninggal dunia . 
 Aspek ketenteraan, West Jinli Guo, belajar dari pengajaran Wei paket raja binasa Fan Ping pemikiran, dan penyingkiran 277 tahun, raja-raja di negara ini, raja-raja hak untuk campur tangan dalam tentera.  Ping Wu, Maharaja Wu seperti yang ditunjukkan dalam penyatuan dunia, pemansuhan negeri, daerah askar.  Paket raja pergi askar pistol, supaya diraja puak daya trend utama pusat Lapan Princes sebab.  Sebaliknya, apabila sempadan keluarga Hu berpindah ke Dataran Tengah, pada Jin Diguo dalam keadaan separa dikelilingi.  Keluarga Hu sentiasa Han pegawai menindas atau diskriminasi oleh Han Cina, tidak puas hati.  Wajah pencerobohan Hexi alopecia Xianbei pokok fungsi Hun Liu Meng , Guoqin cadangan terpaksa berpindah keluar dari tenaga akan bergerak ke Maharaja Wu asing tidak mahu mendengar.  Keadaan geseran Hu dan Han tidak boleh diperbaiki, dan Hu sekitar keluarga pengintip Zhongyuan, mengambil peluang untuk mahkamah cedera parah pemberontakan akhirnya menyebabkan musuh nombor 5 China rawak. 

 Maharaja Wu mewarisi Yayasan Xiandi, hanya Xionglue bukan.  Beliau menyokong mewah, penjahat dekat sangat Didik perkahwinan terhadap negara , dalam usaha untuk memudahkan pemilihan pembantu rumah kehormatan, sebenarnya 273 tahun ; Penaklukan Sun Hao harem 5,000 pembantu rumah kehormatan selepas menghidupkan , demikian maka harem jangkauan skala orang.  Pemerintahannya, gagal untuk menyelesaikan rasuah angin politik, huru-hara partisan sejak pengembangan empayar kuasa puak dan bergerak asing ke tahun kemudian lebih Hunkui; pengganti gabungan tidak cekap, pergolakan Jin dinasti yang bermula  .


[ 编辑 ]Jin gangguan dalam hal ehwal domestik dan Lapan Princes

Lapan Kings tajuk

Raja

Nama
Raja
 Nama
Runan Wang

 Chu
Zhaowang

 Raja Qi
Hejian Wang

 Chengdu Wang
Changsha Wang

Donghai Wang






 Pada tahun 290 , Maharaja Wu meninggal dunia, masa untuk takhta, keluarga isteri Yang Jun Colonial.  Maharaja Hui cacat akal, mengandungi sejarah maharaja untuk berenang di Waring Park bau bunyi katak , kiri dipanggil dan kanan, berkata: "Ini Ming rasmi atau Down swasta hampir?  Dan panik dunia, orang-orang yang mati kebuluran, Maharaja Hui pergi setakat untuk mengatakan: "menyindir?"  Maharaja Hui baik pada pengendalian hal ehwal awam, Queen bercita-cita tinggi JANAN angin (anak perempuan Chong Wudi Menteri Jia) mengambil peluang untuk campur tangan dalam hal ehwal domestik.  Yang Jun memonopoli kuasa, dan Jia Wang percanggahan Runan takut Sima Liang Yang Jun menganiaya kepadanya, Xuchang melarikan diri.  Yang Jun dalam usaha untuk menyatukan kuasa mereka, melantik kroni mereka dalam menjaga pengawal empayar, akan membawa kepada raja-raja puak imperialis rasa tidak puas hati dengan bahagian Menteri.  291 tahun , Jia oleh Chu Sima Wei membuang Yang Jun dan pasukan, yang dilantik Runan Wang Liang Wei Guan sesuatu berlaku.  Berhampiran Jiahou Li dengan Chuwang Wei dengan Runan Wang Liang substandard remove Runan Wang Liang dan Wei Guan, maka membunuh pseudo Chao Chu Wangwei dilantik Zhang Pei Wei dalam, dan acuan Jia orang untuk melaksanakan kawalan pentadbiran.  Mujurlah, Zhang et al usaha gigih, dedikasi, keadaan politik stabil  . 


 294 tahun Hao Huns bertaburan pemberontak tidak lama lagi Binh Dinh.  296 tahun , abangnya Liu Yuan advokasi Qi juta tahun , dahagi United barat laut Malan Qiang , Lu Shui Hu , Jin mengalahkan Zhou membunuh.  299 Qi juta tahun huru-hara tenteram.  Sistem sungai selepas berikutan Guoqin , juga disyorkan bahawa keluarga Hu memaksa pengusiran, "yang ditulis oleh teori Rong penempatan semula "mengemukakan cadangan yang lebih lengkap, tetapi Jinshi telah lemah  . 

 Bukan JIA selepas kelahiran, Prince Edward Sima Yu Jia niat untuk gulingkan, 300 tahun fitnah Putera pemberontakan, Prince Edward sisa.  Zhaowang Setiausaha Mullen perlombongan kroni SUN Xiu- meter, menyemai perpecahan Jia dan membunuh Prince Edward.  Kemudian Zhao Wanglun bersama Raja Qi Sima Jiong alasan membalas dendam bagi pihak Putera, dia menghantar tenteranya untuk menghapuskan JIA selepas partisan itu, Zhao Wanglun diktator.  301 tahun , Zhao Wanglun mengisytiharkan dirinya maharaja, pemerintahan tajuk Jianshi Huidi melepaskan sebagai tuan.  Mac, Qi Wangjiong, Hejian raja Sima Yong Chengdu Wang Setiausaha Ma Ying Tiga Kings Amerika Changshan Wang Sima Yi dalam (kemudian ditukar penutupan Changsha raja) perang salib terhadap Zhao Wanglun.  Boleh mengeluarkan Zhaowang Lun dan geng beliau reset Maharaja Hui, Qi Wangjiong diktator.  Daripada 302 Chengdu Wang Ying dan Wang Yong Hejian menghantar perang salib ketenteraan Qi Wangjiong, Changsha Wang Yi dalam sambutan di Luoyang modal.  Terakhir Qi Wangjiong dan geng Selain beliau, Changsha Wang Yi dalam latihan pentadbiran kawalan Chengdu Wayne Wang Yu Ye jauh mahkamah. 

 Chengdu Wang Ying dalam usaha untuk menghapuskan 303 ditempatkan di modal Changsha Wang Yi di Amerika Hejian Wang Yong mengetuai tenteranya untuk menyerang Luoyang, tetapi telah berkali-kali Changsha Wang Yi mengalahkan.  Permulaan 304 tahun Luoyang defisit makanan City, Donghai Wang Sima lebih pakatan sulit imperialis pengawal ditangkap dia Changsha raja, membuka bandar untuk menyerahkan.  Changsha Wang Yi terbunuh, Maharaja Hui dipaksa untuk berdiri Chengdu Huang Ying Tai abang, Wang Yong Hejian Dasai , Donghai Wang Yue sebagai Buku Perintah .  Chengdu Wangying Sheng Lee selepas kembali berjaya kepada Go Ye , pergerakan utara pusat politik.  Donghai Wang Yue dipasang pihak tentera kemudian bergantung Huidi perang salib Chengdu, Wang Ying, dan akhirnya gagal, satu masa ditangkap Donghai Wang Yue, melarikan diri sampul negara, Timur Laut China (kini Shandong Tancheng Utara) Hejian yang jeneral Wang Yong Zhang Fang diduduki Luoyang  . 

 Near Donghai Wang Yue, adik dan Prefectural gabenor EGL awam Sima Teng dan tenang Prefectural gabenor Wang Jun bersama ras Wuhuan Jie Zhu dan kuasa-kuasa lain mengalahkan Chengdu Wang Ying.  Chengdu Ying bergantung pada masa yang melarikan diri ke Luoyang, berlindung telah Guanzhong dan Luoyang Hejian Wang Yong, sekerap lepas, Wang Yong Hejian Stand, Sima Chi Huang Tai saudara .  305 di Shandong Donghai Wang Yue sekali lagi memberontak, Barat Off serangan.  Donghai Wang Yue menjaringkan 306 tahun Chang'an.  Hejian Wang Yong dan Chengdu Ying dikalahkan, telah dibunuh.  Donghai Wang Yue Ying Huidi juga Luoyang, diikuti oleh masa yang akan diracun, takhta Yuzhang Wang Sima Chi oleh Donghai Wang Sima Yue Huaidi Jin diktator.  Lapan Princes untuk tujuan ini. 



Lima rawak China

 Lima rawak China sebelum utara asing maps adalah sesuatu yang asing Hun , Jie , Xianbei , Di , Qiang , Hu Lu , Wuhuan , rakyat Palestin dan orang Goguryeo .

 Dinasti Han apabila Rong Hua hidup bersama.  Untuk Weiwu Qiang sampingan Hu sebenar untuk membantu negara, Qiang Hu menjadi tuan, sistem manfaat Jin tidak tersedia [7] , maka Pemberontakan Wuhu  . 

 Tempoh Lapan Princes, tempatan Sima pengaruh Dayton penolakan, pengembangan berterusan pasukan tempatan, selepas asing dahagi lain ke Han dan Zhao telah ditubuhkan.  The Zuben keluarga Li Xiong dalam Yizhou besar beransur-ansur potensi raja 304 tahun , dua tahun kemudian menjadi maharaja, ke gelaran kebangsaan kemudiannya ditukar kepada Han, yang dikenali Chenghan .  304 tahun Setiausaha Ma Ying Wang Jun pengepungan, pemutusan Hun pemimpin Liu Yuan belakang, dan negeri menghantar askar untuk menyokong Liu Yuan mengambil peluang untuk mengisytiharkan kemerdekaan.  Dalam 308 tahun, Liu Yuan maharaja, negara Han, yang kemudiannya dikenali sebagai Zhao bekas .  Li Xiong Liu Yuan bebas, membuka " Lima barbarian Sixteen Syarikat Tempoh  .  Kemudian, semua kumpulan etnik dalam negara penggantian, Princes Jinshi Lapan menghadapi kejatuhan krisis  . 

 Liu Yuan dalam usaha mahu mengembangkan wilayah, Qian Zi Cong untuk merampas Luoyang jeneral Shile dan Wangmi merompak Kanto negeri.  LIU Yuan meninggal dunia, 310 Cong membunuh maharaja baru Liu dan mengisytiharkan dirinya maharaja.  Pada tahun yang sama, Schleswig oleh Wancheng , Xiangyang pemangsa Jiang Han kawasan setiap tahun lain, kembali ke utara.  Kanto satu lagi tulah belalang, kekurangan makanan Luoyang, lebih Sima kadar ke arah menteri negeri dan Zhujiang Timur untuk membincangkan Shile, terbengkalai hamil dengan Maharaja Luoyang.  311 tahun Jin Huaidi Sima lebih konflik hamil dengan perang salib Maharaja Mizhao Gouxi, Sima lebih, diikuti oleh Sima lebih meninggal dunia, Wang Yan tenteranya Guizang Feng Timur Laut China .  Apabila arah timur untuk County pahit (kini Luyi County, Henan ), adalah serangan Shile, Jin tentera elit oleh Tu do binasa, membunuh semua menteri-menteri selepas menyerah.  Pada ini kekosongan Luoyang titik, di Cong, Wangmi dan Shile dan tentera melanggar dibunuh Putera, membunuh pegawai tiga ribu orang yang diculik Di Jinhuai, yang dikenali dalam sejarah sebagai musuh nombor Yongjia .  Di Jinhuai telah terbunuh dalam 313 tahun , Jin maharaja kasihan di panjang Anji Li takhta, Liu Yao mengalami serangan ke atas puak Cong .  316 Maharaja Jin kasihan penyerahan, penghinaan terakhir telah dibunuh, ini Barat Jin binasa. 

 Selepas kematian Barat Dinasti Jin, dan tiga lagi dalam setia utara untuk dinasti Jin, Liu Kun kawalan dan negeri utara Midi kawalan segmen perlawanan Youzhou Zhang Shi dalam kawalan Liangzhou.  Bagaimanapun, Liu Kun pertama Shile dikalahkan, diserahkan kepada segmen perlawanan Midi.  Kuda Perenggan Midi arahan dari Timur Jin rahsia perintah Dinasti Liu Kun dibunuh, dan selepas menewaskan Shile sendiri.  Dan selepas kematian Zhang Shi dalam saudaranya Zhang Mao hadapan Zhao Liu Yao mengakui kekalahan.  Setakat Dinasti Jin Timur di utara China angkatan menyapu mereka .





No comments:

Post a Comment